lördag 18 juli 2009

Intet nytt...

Tidvis har det varit mycket action, men fångsterna har bestått av idar, förvisso av hygglig storlek men det är ju inte dem tyngdpunkten ligger på precis...Färnorna är så utspridda de kan var nu, och det gör det ju inte lättare att fånga dem. Som novis på detta med mete, står jag emellanåt och stampar. Trilskande färnor är ju inte det lättaste man kan ge sig på. Tills nu har de inte varit speciellt svåra att fånga, när jag väl hittat dem. Men nu är det både back och broms på! Köpte mig en swimfeeder häromdagen, och jag måste säga att det var ganska kul att ladda den tingesten med alla möjliga gotter. Det kändes bra och fungerade likaså, ända tills jag satte den. En bra orsak för att ta rast från husrenoverandet blir att handla ett par nya. Som förlorad för trollingen är det svårt att fiska med bara ett spö, tills nu har det dock fungerat bra. Som backup har jag använt mig av ett uglystick trollingspö. Från början var det meningen att den bara skulle vara reserv, men efter åtskilliga idar och färnor blev den lite mer än det. Orsaken är att det är otroligt snåriga ställen man krälar omkring i...svårt att gå och ännu värre att svänga ett 12 fot spö. Så för renodlade prylbögar kan det vara svårsmält, men den gamla uglyn fungerar perfekt att dra färnor med.

Nu blir det lite vila för metet, och jag tänker lägga lite krut på gösfisket istället. Det lär simma sjupannare i hemmasjön...det vill jag se innan jag tror på det...

Skitfiske alla..

Inga kommentarer: