lördag 31 januari 2009

Har inte haft tillgång till skanner innan. Nu när man börjar titta i gömmorna dyker den ena bilden efter den andra upp. Såsom denna föreställandes jag modell -91. Platsen är Kalamazoo, Michigan. Båten bakom är självaste Finlander, utrullad för luftning när väl vårluften blev varm nog. Detta är och kommer att förbli mitt största renoveringsprojekt skulle jag tro. Båten blev färdig efter ca 3 månaders jobb. I detta skick flyter hon fortfarande på Michigansjön, och fiskar så vitt jag hört fortfarande mycket bra. Inte Omöjligt att jag tävlar från henne i sommar. Chansen är liten, men inte obefintlig. Man kan ju alltid hoppas. Dragbilen, en Chevrolet Silverado -80 talare, gick till skroten efter denna sommaren. Obegripligt för mig, den gick som en klocka när man väl fått igång den. Knixet var att knacka exakt två gånger på startmotorn, samt se till med en skruvmejsel att svänghjulet låg på ett visst sätt. Men sen gick den som sagt som en klocka. Skulle någon ha en gammal Cheva pickis som bara står, så hör gärna av er. Jag älskar dessa bilar. För oinitierade så är dessa som gamla Volvosar, fast med större motorer och flak. Underbara. Det fina denna sommar var att båten fick likadana motorer som pickisen. Enkla att meka med, och det gick att låna delar från bilen eller köpa billigt. Sedemera fick hon 427:or och det var andra grejor.
Posted by Picasa

Inga kommentarer: